پلیمر ترموپلاست و دستگاه های اسپرسوساز

ترموپلاست و دستگاه های اسپرسوساز

در این مقاله از قهوه سنسو در نظر داریم که نگاهی کامل به مواد ترموپلاست استفاده شده در تولید دستگاه های اسپرسوساز , قهوه ساز و دیگر لوازم خانگی داشته باشیم . پس با ما همراه باشید.

در ابتدا برای اینکه بتوانیم این مقاله را پیش ببریم نیاز است که تعریف مختصر از مواد پلیمری و ترموپلاست داشته باشیم :

مواد پلیمری چیست ؟

به بیان ساده پلیمر به ماده‌ شیمیایی کارآمدی گفته می شود که از واحد‎هایی تکرارشونده سلولی تشکیل شده اند . پلیمر می‌تواند به صورت شبکه‌ای 3 بعدی (که در آن واحد‎های تکرارشونده از راست و چپ، جلو و عقب و بالا و پایین به یکدیگر متصل‌اند) باشد.
پلیمر ترموپلاست و دستگاه های اسپرسوساز
مثالی برای نمایش ساختار مواد پلیمری

ترموپلاست چیست ؟

ترموپلاست که در بازار ایران با نام گرمانرم نیز شناخته میشود یک ماده پلیمری از مواد آلی است که به دلیل ساختار منحصر به فرد آن هنگامی که به آنها حرارت داده میشود کاملا ذوب نمی شوند و مانند لاستیک کشسانی عمل می کنند .  ترموپلاست ترکیبی از یک پلاستیک و یک لاستیک می باشند. این آلیاژها با دارا بودن نقاط قوت لاستیک و پلاستیک دارای خواص فیزیکی مکانیکی ویژه‌ای هستند. از این مواد به شکل وسیعی در صنایع خودرو سازی و تولید لوازم خانگی و سایر صنایع استفاده می‌شود.

استفاده از مواد ترموپلاست در تولید لوازم خانگی و اسپرسو ساز

از پرمصرف ترین صنایع مواد پلیمری ترموپلاست صنایع تولیدی لوازم خانگی می‌باشد. به طور کلی لوازم خانگی با رشد تکنولوژی و شاخص های زندگی ،نیز بسیار متنوع شده‌اند . ازین رو کارخانه های تولیدی برای پیش برد این هدف به مواد ترموپلاست روی آورده اند . با استفاده از این ماده پلیمری می توان انتخاب وسیعی در طراحی لوازم خانگی داشت .

مثال‌هایی از لوازم خانگی که مواد پلیمری و ترموپلاست نقش بسزایی در توسعه آن‌ها داده شامل اسپرسو ساز ، قهوه ساز ، یخچال، جارو برقی، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، اتو، آبمیوه‌گیری، چرخ گوشت، میکسـر آشپزخانه، مایکروفر و‌… می‌باشند.

ونیز wsd18050

نمونه ای از اسپرسو ساز تولید شده توسط مواد ترموپلاست که ظاهر زیبا و مدرن از ویژگی های این محصولات است.

ترموپلاست و دستگاه های اسپرسوساز

دستگاه های اسپرسوساز نیز نظیر دستگاه های همچون آبمیوه گیر،کتری برقی,قهوه ساز فرانسه و … مدام با آب سر کار دارند و در واقع هسته کارکرد این دستگاه های برقی بر پایه آب است . پس با توجه به موضوع نمی توان از ماندگاری و دوام دستگاه در برابر آب و همچنین عایق بودن اجتناب کرد.

مدتهاست که اکثر تولید کننده های معروف دنیا برای بدنه دستگاه های خود از ترموپلاست استفاده می کنند . مهمترین ویژگی این تولیدات این است که نسبت به دستگاه هایی با بدنه فلزی 1.8 برابر در برابر آب عایق هستند .

همچنین از ویژگی های مواد ترموپلاست این است که دایره اختیارات وسیعی را به طراحان می دهند تا بدون در نظر گرفتن محدودیت های تولید هر طرح و رنگی را که دوست دارند در طراحی انتخاب کنند . هیچ محدودیتی برای تولیدات مواد ترموپلاست وجود ندارند . تمامی رنگ ها قابل تولید هستند هر شکل هندسی که به ذهن شما برسد با این مواد تولید خواهند شد و همچنین شفافیت و دوام شکل ظاهری طولانی مدت شما را هیجان زده خواهد کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *