قهوه ساز کمکس

قهوه ساز کمکس

طرز استفاده قهوه ساز کمکس chemex

ما در این مقاله سعی خواهیم کرد تا طرز استفاده قهوه ساز کمکس chemex را به شما آموزش دهیم. خواهید دید که چگونه نسل سوم قهوه ساز شما را حیرت زده خواهد کرد.استفاده از Chemex کمی تمرین میخواهد، 10 دقیقه زمان بیشتر جهت دم آوری، کاملاً ارزش آن را دارد تا نتیجه شگفت آوری را ببینید.

در اینجا چند نکته در مورد طرز استفاده قهوه ساز کمکس chemex را گفته، سپس به بررسی دستور العمل خواهیم رسید.

آب تصویه شده را تا 200 تا 205 درجه گرم کنید.

ما به این نتیجه رسیدیم که بهترین طعم زمانی حاصل میشود که از آب تصویه شده استفاده کنیم. بنابراین آب را تا دمای 200 درجه حرارت دهید. ما برای این کار از اجاق برقی استفاده کردیم.

قهوه خود را وزن کرده و خرد کنید.

برای اندازه گیری به تعداد نفراتی که میخواهید قهوه سرو شود احتیاج دارید. مقدار مناسب برای 2 فنجان 34 گرم قهوه است. قهوه را با درجه درشت تا متوسط ​​خرد کنید. برای این کار ما از آسیاب دستی استفاده کردیم.

 

صافی و قهوه را خیس کنید.

فیلتر را در قسمت بالایی کمکس chemex قرار داده و با آب داغ خیس کنید (آب حاصل را دور بریزید). سپس قهوه را به آن اضافه کرده به آرامی کمی آب جوش بر روی آن بریزید و 1 دقیقه صبر کنید. این کارسبب میشود تا قهوه مقداری CO2 آزاد کند. درنتیجه قهوه کمی حجیم شده و به اصطلاح شکوفا میشود.

 

بقیه آب را اضافه کنید.

برای هر گرم قهوه 15 تا 16 گرم آب استفاده کنید. این بدان معناست که برای 34 گرم قهوه ، 520 گرم آب استفاده می کنیم.

از ابتدا تا پایان دم آوری باید حدود 3 دقیقه و 30 ثانیه طول بکشد. پس از اتمام آب، فیلتر را بیرون بیاورید و بینی خود را در Chemex بچسبانید! این یکی از قسمت های مورد علاقه ما در دم آوری قهوه کمکس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *