مردم کشور کلمبیا

گالری عکس قهوه عربیکا کلمبیا

گالری عکس قهوه عربیکا کلمبیا این مقاله توسط یک جهانگرد از خاطرات سفر به مزرعه قهوه عربیکا در کشور کلمبیا نوشته شده است . با قهوه سنسو همراه باشید :

در کلمبیا مزرعه های قهوه بر روی یک محور هستند که شامل آنتیوکویا، کالداس، کوکا، کوندینمرکا، هویلا، نرینو، نورته دی سانتاندر، قویندیو و … می باشد. هر چند شما مزارع قهوه را در همه جای کلمبیا خواهید دید . اما این مناطق به دلیل شرایط آب و هوایی و ارتفاع از سطح دریا , تولید کننده مرغوب ترین دانه های عربیکای کلمبیا هستند .

من سفر خود را از آمریکای جنوبی و در مسیر شهر های مدلین و بوگوتا آغاز کردم . مزارع قهوه کلمبیا از این شهر ها فاصله دارند . ولی خوشبختانه توانستم از یک مزرعه قهوه در نزدیکی مدلین بازدید کنم .

جیپ های قدیمی کافه های سیار امروزی

به شهر فردونیتا رفتم تا آنجا با مراحل کاشت و برداشت قهوه آشنا شوم . جیپی که عکس آن را در پایین این مقاله خواهید دید . در گذشته برای انتقال قهوه به شهر استفاده می شده که هم اکنون تبدیل شده اند به کافه های سیار که خود از جاذبه های گردشگری کلمبیا می باشد .

در یکی از عکس ها جوانه زدن دانه عربیکا کلمبیا را می بینید که در یک محیط گلخانه ای با شرایط مناسب پرورش داده می شوند . به این صورت تا شش ماه با توجه به رشد جوانه گلدان آن نیز بزرگتر می شود و بعد از 6 ماه بوته درخت قهوه آماده کاشت در خاک می باشد .

دوره گلدهی  درخت قهوه در مناطق جغرافیایی مختلف متفاوت است اما در کلمبیا این زمان کمتر از یکسال پس از کاشت نهال در مزرعه طول می کشد .

در مدت اگه نهالی ضعیف باشد توسط کشاورزان قهوه با یک نهال سالمتر جابجا می شوند . پس از گلدهی تقریبا 32 هفته طول می کشد تا گیلاس قهوه رسیده و آماده برداشت شوند .

 

در زیر عکس های مزرعه قهوه , درخت قهوه کلمبیا نوع عربیکا را قرار دادیم .

گالری عکس قهوه عربیکا کلمبیا

مزارع قهوه کلمبیا طبیعت کلمبیا

گیلاس قهوه کلمبیا

عکس شکوفه قهوه عربیکا کلمبیا

مردم کشور کلمبیا

جیپ های قدیمی که زمانی برای جابجایی قهوه ها استفاده می شد اما امروزه تبدیل به کافه های سیار شده اند .

عکس مزرعه قهوه کلمبیا

تصویر جوانه قهوه کلمبیا

 

 

عکسهای درخت کلمبیا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *