اولین دستگاه اسپرسو

مخترع اولین دستگاه اسپرسو ساز

شاید برای خیلی از ما این سوال پیش آمده است که اولین دستگاه اسپرسو ساز را چه کسی اختراع کرد؟

اولین نمونه از اسپرسو ساز در سال 1822 در فرانسه توسط لوئیس برنارد بابوت معرفی شد .در سال های 1843 و 1855 نیز برای بار دوم و سوم از نمونه مجهز تری رو نمایی شد تا اینکه در همان سال 1855 در نمایشگاه بزرگ پاریس نسخه نهایی این دستگاه توانست با سرعت 1000 قهوه در ساعت از بازدیدکنندگان پذیرایی کند . اما مشکل این دستگاه جثه خیلی بزرگ آن بود

مهندس لوئیجی بزرزا اولین دستگاه اسپرسو صنعتی را در سال 1901 در میلان ایتالیا ساخت. این یک ماشین با طراحی عمودی بود که برای مدت طولانی الهام بخش تولید کنندگان بعدی ایتالیایی ماشین اسپرسو ساز بود. دارای دو گروپ ، یک دیگ بخار بزرگ بود ، از مخلوط آب گرم با فشار زیاد بر روی قهوه پمپ میشد و به آن Tipo Gigante گفته می شد. گفته می شود که بیزرا آن را ساخته است تا تولید را در کارخانه خود افزایش دهد.

ساختار فعلی دستگاههای اسپرسو مربوط به آشیل گاگیا است که در سال 1947 دستگاه قهوه Crema را ارائه داد. یک دستگاه قهوه ساز که توانست فشار آب 8 بار و بالاتر را به طور مداوم تأمین کند. بنابراین ، این باعث شد قهوه با موس و فوم عالی بعمل آید . در حالی که در همان زمان با قیمتی جذاب عرضه می شد و همه صاحبان کافی شاپ توانایی خرید آن را داشتند. این اولین دستگاه اسپرسو بود که کرم اسپرسو را که امروزه می شناسیم ایجاد کرد. این دستگاه اسپرسو بر اساس اختراع M. Cremonesi از سال 1938 بنا شده است.

اولین دستگاه اسپرسو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *