آسیاب قهوه دستی پژو

خودروسازی پژو مخترع آسیاب قهوه

خودروسازی پژو مخترع آسیاب قهوه است. در روزهای قدیم، کسانی که کافئین را دوست داشتند، مجبور به استفاده از سنگ برای شکستن دانه های قهوه بودند. بعدها در قرن 15 میلادی، به جای سنگ، از ادویه ساب برای آسیاب قهوه استفاده شد. زیرا می توانست قهوه را بهتر از سنگ آسیاب کند. اما قهوه خرد شده به اندازه کافی خوب نبود. تا اینکه در قرن 17 میلادی شخصی انگلیسی به نام نیکولاس بوک ایده اولیه ساخت آسیاب دستی قهوه را بررسی نمود.حدود 50 سال طول کشید تا طرح ساخت آسیاب قهوه به اتمام برسد. حدود صد سال بعد (پایان قرن نوزدهم) این آسیاب در بسیاری از خانه ها در اروپا و ایالات متحده یافت شد.

خودروسازی پژو مخترع آسیاب قهوه

درست در همان زمان شخصی به نام جان پیره پژو در فرانسه نیز بر روی ساخت آسیابی برای قهوه کار میکرد. طراحی اولین آسیاب قهوه توسط پژو در واقع محبوب ترین آسیاب قهوه دستی از زمان اختراع  تاکنون است. جان پیره پژو بعدها با تاسیس کارخانه دوچرخه سازی و سپس شرکت اتومبیل سازی پژو رسما وارد صنعت خودروسازی شد. اما  پژو  کماکان به تولید انواع قهوه ساب و فلفل ساب مشغول است.

خودروسازی پژو مخترع آسیاب قهوه

شکل اولیه آسیاب قهوه پژو، دارای پایه چوبی با کشوی کوچک برای نگهداری قهوه بود. همچنین دسته ای فلزی در بالای آن قرار داشت. طراحی اولین آسیاب قهوه پژو در واقع همیشه محبوب ترین نوع آسیاب قهوه بوده که هنوز هم در دسترس است. تیغه های این آسیاب از جنس فولاد و بدنه آن از چوب بود. علاقه مندان جهت مطالعه می توانند به سایت شرکت پژو مراجعه کنند.

خودروسازی پژو مخترع آسیاب قهوه

خودروسازی پژو مخترع آسیاب قهوه با هدف آسیاب مقدار بیشتری دانه قهوه اقدام به تولید آسیاب قهوه چدنی کرد. آسیاب قهوه برقی نیز توسط پژو ساخته شد اما به دلیل عدم برخورداری از طراحی حرفه ای، تولید آن با شکست روبرو شد.

آسیاب قهوه از گذشته تا امروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *