ایروپرس

آروپرس چگونه کار می کند

در بین دوستداران قهوه امروزه نسل سوم قهوه سازها از اهمیت بالایی برخوردار شده است بطوریکه هر ساله در سراسر جهان مسابقاتی برای کار با این دستگاه ها و تهیه قهوه مطلوب برگزار می شود. در این بین قهوه ساز اروپرس که در سال 2005 توسط مهندس امریکایی طراحی و ساخته شد از توجه بسار بالایی برخوردار شده است.  در این مطلب سعی کرده ایم تا شیوه کار قهوه ساز اروپرس را گام به گام به صورت تصویری آموزش دهیم تا بدانیم که آروپرس چگونه کار می کند.

گام اول : اندازه گیری و آسیاب

17 گرم دانه قهوه تازه را به وسیله آسیاب خرد نمایید. همچنین می توانید از پودر قهوه نیز به میزان 2.5 قاشق غذا خوری استفاده کنید. درجه آسیاب قهوه مورد استفاده درست همانند موکاپات می باشد.

آروپرس چگونه کار می کند

گام دوم: قرار دادن فیلتر

با قرار دادن فیلتر در سبد، قهوه ساز اروپرس را آماده کنید. سپس به وسیله آب جوش فیلتر را  گرم شستشو دهید. این امر سبب  می شود تا عطر و طعم کاغذ از بین برود. بعد از آن بدنه اروپرس و لیوان را نیز به وسیله آب جوش گرم نمایید.

آروپرس چگونه کار می کند

گام سوم: قهوه را اضافه کنید

 سبد فیلتر را به انتهای اروپرس قرار دهید. سپس پودر قهوه را به کمک قیف موجود در پکیج اروپرس داخل مخزن ریخته و بعد از انجام قیف را برداریذ.

آروپرس چگونه کار می کند

گام چهارم: آب را اضافه کنید

آب جوش (205 در جه فارنهایت) را به قهوه اضافه کنید و مخزن را تا عدد 4 پر نمایید. (معادل 220 گرم آب بریزید) و اطمینان حاصل کنید که قهوه تماما اشباع شده باشد.

آروپرس چگونه کار می کند

گام پنجم: پیستون را قرار داده و صبر کنید

پیستون را در بالای محفظه دم بگذارید و کمی فشار دهید تا در محل خود قرار گیرد اما توجه داشته باشید که آن را فشار ندهید. به مدت 1/5 دقیقه صبر کنید.

آروپرس چگونه کار می کند

گام ششم: آب و قهوه را مخلوط کنید

پیستون را برداشته و آب و قهوه را به وسیله پارو مخصوص موجود در پکیج مخلوط نمایید. سپس پیستون را دوباره در جای خود قرار داده  و اروپرس را روی لیوان قرار دهید و به آرامی شروع به فشار دادن کنید. به محض شروع صدای لاستیک فشردن را متوقف کنید.

آروپرس چگونه کار می کند

گام هفتم: تمیز کردن و لذت بردن

سبد را بیرون بکشید و تفاله قهوه و فیلتر اسفاده شده را دور بریزید. پلاگین لاستیکی را با آب جوش تمیز کنید و برای تزریق بعدی آماده کنید.

آروپرس چگونه کار می کند

جهت خرید این حصول کلیک نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *